Jumaat, 12 Mac 2010

MENGENAI MALAYSIA

Mengenali Malaysia ialah mencintai Malaysia. Malaysia sebuah negara pelbagai kaum dan agama. Kita melihat kaum Melayu, India, Cina dan kumpulan etnik yang lain hidup bersama dengan aman damai dan harmoni.
Penggabungan budaya ini bermula pada sekitar kurun ke-15, ketika Melaka, yang pada waktu itu terletak di tengah-tengah laluan perdagangan rempah ratus, menjadi pelabuhan perdagangan utama dunia.Kini Malaysia ialah sebuah negara yang sedang pesat membangun dan makin dikenali di seantero dunia.
Kepelbagaian budaya dan kaum bukan saja menjadikan Malaysia syurga makanan, ia juga menjadikan Malaysia unik kerana masyarakatnya menyambut pelbagai festival . Tidak hairanlah, rakyat negara ini gemar berpesta dan ramah bergaul dengan orang luar.
Malaysia mempunyai 14 buah negeri. Sebanyak 12 buah negeri di Semenanjung Malaysia dan dua negeri di utara Borneo. Kawasan percutian terdapat di kawasan pergunungan dan juga pantai, dan hutan paya bakau.
Salah satu tarikan Malaysia, ialah kepelbagaian landskap negara ini. Terdiri daripada rumah kayu, bangunan pencakar langit ke hotel lima bintang yang hanya beberapa meter daripada kawasan laut.
Jelajahilah bumi Malaysia yang penuh kepelbagaian budaya dan alam semula jadi hari ini. Jom ZOOM Malaysia!
*Maklumat lanjut tentang negara boleh diperolehi dari portal rasmi kerajaan,
http://www.malaysia.gov.my/.

SUMBER:www.tourism.gov.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan


I made this widget at MyFlashFetish.com.

anda pengunjung ke